Twitter, wiskunde en online discussies

Ik kwam de afgelopen week weer veel interessante dingen tegen. Ik heb niet altijd de tijd om daar uitgebreid over te schrijven, dus ik licht er even een paar kort uit: we twitteren, wiskunde video’s en online discussies. 

HR Blended Learning op Twitter

Juist om snel even iets te kunnen delen gebruik ik Twitter. Dus voor de Twitteraars onder jullie: volg @HRBlendLearn! Hebben jullie er trouwens wel eens aan gedacht om Twitter in je onderwijs te gebruiken? Met #hashtags kun je met een groep handig gezamenlijk een informatiestroom laten ontstaan of online discussiëren!

HR Blended Learning op Twitter


Wiskunde op YouTube

Er is geen onderwerp te bedenken waar video niet geschikt voor lijkt. Veel docenten ontdekken de kracht van video in hun onderwijs. De verleiding is dan groot om zelf aan de slag te gaan. Dat is prima natuurlijk. En veel studenten stellen het ook op prijs een vertrouwd gezicht te zien. Maar aangezien er al zoveel materiaal online beschikbaar is, kun je ook overwegen om dat materiaal te gebruiken. Het scheelt je een hoop tijd en veel online materiaal heeft een kwaliteit die je zelf niet zomaar bereikt. De website Educationa Technology And Mobile Learning selecteerde twintig YouTubekanalen over wiskunde.

http://www.educatorstechnology.com/2017/03/20-excellent-youtube-channels-for-math.html


Online discussies

Ik was ze een beetje uit het oog verloren: online discussies. Ik was er jaren geleden heilig van overtuigd dat dit de heilige graal van online kennisverwerving was én zou blijven. Aangezien de wereld steeds visueler is geworden en het delen van foto’s en video’s steeds makkelijker lijkt tekst wat op de achtergrond te raken. En toen zag ik ineens dit onderzoek langskomen. Ze bestaan dus nog, die online discussies! En de University of Texas heeft er zelfs onderzoek naar gedaan!

Zijn er onder jullie docenten die online discussies succesvol inzetten? Ik ben erg benieuwd op welke manier dit gebeurt en welke tools daarvoor worden gebruikt. Laat het me weten!

http://www.facultyfocus.com/articles/online-education/research-tells-us-online-discussion/

Geef een reactie

